Sponsoring i PR kultury i sztuki
Ogólnopolska Konferencja „Sponsoring i PR kultury i sztuki – praktyczne podpowiedzi jak znaleźć sponsora”Kraków, 29 lipca 2011.
- Działasz w stowarzyszeniu?
- Jesteś instytucją kultury?
- Prowadzisz działalność fundacyjną?
- Szukasz wsparcia na cele statutowe, ale nie wiesz jak się za to zabrać?
- Chcesz skutecznie pozyskiwać sponsorów i stałych partnerów?
- Jak stworzyć ofertę i reklamę by pozyskać kontrahentów?
- Co jest dozwolone w sponsoringu (problem kryptoreklamy)?
- Jak się mają uwarunkowania prawne mecenatu, darowizny?
- Jak prowadzić skuteczny fundraising?
Chcesz uzyskać odpowiedzi na te pytania? - Zapraszamy do udziału! Organizatorzy – MJTraining oraz Fundacja Wirtualna Kultura – zaprosili do udziału w Konferencji specjalistów z dziedziny prawa, marketingu, fundraisingu oraz mediów. Wszystko po to by przekazać Państwu aktualną wiedzę i techniki z dziedziny pozyskiwania sponsorów i dobrych praktyk w kontaktach z mediami. Konferencja ma wymiar praktyczny – kładziemy nacisk na przekazanie cennych wskazówek, a nie teorii.
Zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowym planem konferencji, a także do odwiedzenia nas na stronie: www.wirtualnakutura.pl
PROGRAM:
10.00 - uwarunkowania prawne sponsoringu – sponsoring a media (problematyka kryptoreklamy); mecenat, darowizna
10.45 - badania marketingowe w procesie kształtowania wizerunku instytucji kultury (analiza SWOT – gdzie jesteśmy, dokąd zmierzamy, silne i słabe strony itp.) Wybór sponsorów – na jakich sponsorach nam zależy, jakich sponsorów zainteresuje nasza oferta. Sponsoring finansowy i barterowy – czyli co mamy do zaoferowania sponsorom i co sponsorzy mogą nam zaoferować?
11.30 - przygotowania kampanii promującej wydarzenie kulturalne – jak się przygotować do poszukiwania sponsora – harmonogram działań• wybór partnerów medialnych – jak dokonać wyboru, jakich partnerów medialnych potrzebujemy, jak poszukiwać partnerów medialnych• przygotowanie prezentacji dla partnerów medialnych czyli jak zainteresować partnerów medialnych naszym wydarzeniem• facebook, goldenline, twister – gdzie nie może nas zabraknąć• opiekun wydarzenia, call – center, centrum prasowe, przygotowywanie projektów dla mediów• przygotowanie strony internetowej jako końcowa część spójnego wizerunku aktywne poszukiwanie sponsorów – wybór, lista mailingowa, telefony lub/i kontakt bezpośredni
12.45 - mecenat państwa – Ministerstwo Kultury w procesie sponsoringu instytucji kultury? Czy prawo odstrasza od sponsorowania?
13.15 - skuteczne działania public relations dla instytucji kultury: media relations i e-PR
14.15 - lunch
14.45 - jakie są niebezpieczeństwa dla sponsora wydarzenia kulturalnego?Jakich wydarzeń nie sponsorujemy i dlaczego? Dlaczego nie wybieramy oferty sponsoringu – główne błędy w ofertach przesyłanych przez instytucje kultury, problematyka negocjacji ze sponsorem.
15.30 - czy firmy chcą sponsorować instytucję kultury?Co zyskujemy, dlaczego sponsorujemy, czego oczekujemy od instytucji kultury, korzyści dla sponsora, monitoring efektów działań sponsoringowych – raporty dla sponsora - Case study.
16.00 - rola mediów w procesie sponsoringu czyli jak dotrzeć i przekonać mass-media?Media i informacja o sponsorze – jak zainteresować media informacją o sponsoringu – działania instytucji kultury i sponsora, czy media boją się informowania o sponsorach?
17.00 - podsumowanie Konferencji
17.30 - Zakończenie Konferencji, rozdanie certyfikatów
|
|